Δευτέρα, 6 Απριλίου 2020
10:56:46
HomeΤο Σχολείο μαςΕσωτερικός Κανονισμός

Εσωτερικός Κανονισμός

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 3ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΑΛΥΣΟΥ ΡΟΔΟΥ

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Το άτομο έχει το δικαίωμα να απαιτεί σεβασμό και να του δίνεται η δυνατότητα να αναπτύσσει δημιουργικές πρωτοβουλίες. Δικαιούται δηλαδή ελευθερίας η οποία γεννά ασφάλεια και υπευθυνότητα.
Παράλληλα όμως η κοινωνία νομιμοποιείται να απαιτήσει τη συνεισφορά του ατόμου στην ομαλή λειτουργία της. Αυτό αποτελεί μία μεγάλη δυσκολία στην αγωγή την οποία ασκεί το σχολείο, γιατί οφείλει να συνδυάσει την ελευθερία με την κοινωνική ευθύνη.

Η σχολική κοινότητα είναι μία οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Το σχολείο προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας.
Η δημοκρατική οργάνωση της σχολικής κοινότητας προϋποθέτει κανόνες, όρια, κατανομή ρόλων και ευθυνών, ιεραρχική διάρθρωση της ομάδας.

Ο συγκεκριμένος σχολικός κανονισμός δεν έχει στατικό χαρακτήρα και τη μορφή ενός απλού καθηκοντολογίου, αλλά συνδέεται δυναμικά με το περιβάλλον και την εποχή και προσπαθεί να ενσωματώσει όχι μόνο την οργανωτική άποψη της σχολικής πειθαρχίας αλλά και την παιδαγωγική. Επομένως, ο κανονισμός δε θεωρεί τη σχολική πειθαρχία ως αυτοσκοπό αλλά μέσο παιδαγωγικό για την ομαλή σχολική ζωή και την ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ατόμου. Για το λόγο αυτό θα προσαρμόζεται στην ιδιαίτερη κατάσταση που προκύπτει κάθε φορά από την παιδαγωγική αποστολή μας και με συγκεκριμένους τρόπους πειθάρχησης, δίδοντας έμφαση στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία.

Ως εκ τούτου, οι ακόλουθοι Κανόνες καθορίζουν το γενικό πλαίσιο συνεργασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και είναι εναρμονισμένοι προς την Ελληνική Εκπαιδευτική Νομοθεσία και τις απαιτήσεις της Πολιτείας. Ο σεβασμός των Κανόνων Λειτουργίας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση προκειμένου το σχολείο να λειτουργήσει ομαλά και να εκπληρώσει την αποστολή του ως μαθησιακός οργανισμός.

Το σχολείο μας θεωρεί υποχρέωσή του να καταστήσει ιδιαίτερα τους γονείς κοινωνούς αυτών των κανόνων, θεωρώντας ότι η πληρέστερη πληροφόρηση θα τους βοηθήσει, ώστε να στηρίξουν καλύτερα την προσπάθεια που καταβάλλεται από το σχολείο μας για την όσο το δυνατό καλύτερη αγωγή των μαθητών.

 

  • Έναρξη –Λήξη διδακτικού έτους και μαθημάτων

Τα σχολεία ανοίγουν στις 11 Σεπτεμβρίου. Τα μαθήματα αρχίζουν κανονικά στις 12 Σεπτεμβρίου και λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους.

  • Ωράριο λειτουργίας

Το κουδούνι χτυπάει το πρωί στις 8:10 και γίνεται η συγκέντρωση των μαθητών και η προσευχή. Τα μαθήματα λήγουν στις 2:00 ή στις 3:30 και 4:15 για όσους μαθητές παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

  • Γορτές – Αργίες
  1. Σάββατα και Κυριακές
  2. Στις 28 Οκτωβρίου
  3. Στις 17 Νοεμβρίου
  4. Από την παραμονή των Χριστουγέννων μέχρι και την 7η Ιανουαρίου
  5. Την Καθαρή Δευτέρα
  6. Στις 25η Μαρτίου
  7. Από τη Μεγάλη Δευτέρα μέχρι και την Κυριακή του Θωμά
  8. Την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της περιοχής και της τυχόν τοπικής εθνικής εορτής
  9. Την 1η Μαΐου
  10. Του Αγίου Πνεύματος

Οι γιορτές, εκτός των Χριστουγέννων και της Λήξης του σχολικού έτους, πραγματοποιούνται στις τάξεις σε ημέρες και ώρες σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, εκτός και αν κάποιος συνάδελφος θελήσει να την παρουσιάσει στην αίθουσα εκδηλώσεων πρωί ή απόγευμα.

 

Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Μαθητών

  • Όλοι οι μαθητές είναι ίσοι στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις.
  • Κάθε μαθητής έχει τη δική του μοναδική, ανεπανάληπτη προσωπικότητα, την οποία σέβονται όλοι.
  • Ο μαθητής πρέπει να βρίσκεται σε αρμονία με την ομάδα και να έχει την αποδοχή και την αναγνώρισή της.
  • Στο πλαίσιο του σχολείου οι ρόλοι μέσα στην ομάδα πρέπει να κατανέμονται με βάση τις επιδόσεις, τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τις προσπάθειες τις οποίες καταβάλλουν οι μαθητές. Τα στοιχεία αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται και αυτά να προβάλλονται από το σχολείο
  • Οι προσπάθειες των μαθητών για επιδόσεις, οι κλίσεις, τα ενδιαφέροντα και τα ταλέντα τους αναγνωρίζονται και αναπτύσσονται
  • Μαθητής μη Χριστιανός Ορθόδοξος έχει δικαίωμα να μην παρακολουθεί το μάθημα των Θρησκευτικών, κατόπιν σχετικής αίτησης του γονέα
  • Οι μαθητές οφείλουν να σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών τους για μάθηση και το δικαίωμα του εκπαιδευτικού για διδασκαλία. Για το λόγο αυτό φέρονται με ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια προς όλους τους Εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους συμμαθητές τους καθώς επίσης και προς όλα τα πρόσωπα που βοηθούν το σχολικό έργο.
  • Οι μαθητές πρέπει να λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας. Η χειροδικία, η αυτοδικία, η άσκηση σωματικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται πειθαρχικά με ποινές που αναφέρονται παρακάτω.
  • Οι μαθητές εισέρχονται στο σχολείο πέντε (5) λεπτά πριν το πρώτο κουδούνι (8.05) και περιμένουν στο προαύλιο.
  • Όταν βρέχει εισέρχονται, περιμένουν και παραμένουν στους διαδρόμους με την επίβλεψη των επιτηρητών.
  • Παίρνουν μέρος στην πρωινή προσευχή από κοινού, με όλο το Σχολείο.
  • Όταν βρέχει η προσευχή γίνεται στις τάξεις.
    • Μαθητής που έρχεται καθυστερημένα στο σχολείο, περνά από το γραφείο της Διεύθυνσης και εάν του επιτραπεί, εισέρχεται στην τάξη του. Σε διαφορετική περίπτωση περιμένει στο γραφείο της Διεύθυνσης μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.
    • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν με σκουπίδια τον αύλειο χώρο.Τηρούν τους κανόνες ανακύκλωσης.
    • Τα σκουπίδια ρίχνονται στους κάδους που υπάρχουν σε όλες τοις αυλές.
  • Διατηρούν τα θρανία και την αίθουσα καθαρή.
    • Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη διατήρηση της καθαριότητας στις τουαλέτες. Πάντα πατιέται το καζανάκι. Δεν σπαταλάν άσκοπα χαρτί και σαπούνι.
    • Κάθε φθορά που προκαλείται από μαθητή αναφέρεται στη Διεύθυνση και ο μαθητής που την προκάλεσε ελέγχεται πειθαρχικά και η δαπάνη βαρύνει τον ίδιο. Το σχολείο αποδίδει ιδιαίτερη σημασία σ’ αυτούς τους κανόνες, γιατί θεωρεί ότι η παραβίασή τους προσβάλλει το σύνολο της σχολικής κοινότητας.
    • Στο Σχολείο, πέραν του χρόνου και της ευθύνης του μαθήματος της Γυμναστικής, απαγορεύεται η χρήση μπάλας από μαθητές.
    • Στο μάθημα συμμετέχουν, δεν ενοχλούν το δάσκαλο ή τη δασκάλα, συμμαθητές και τα άλλα τμήματα του Σχολείου.
    • Από την πρωινή είσοδο του μαθητή στο σχολείο μέχρι τη λήξη των μαθημάτων του, σύμφωνα με το πρόγραμμα, δεν επιτρέπετε η έξοδος του μαθητή από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία εκπαιδευτικού του Σχολείου. Ο γονέας για συγκεκριμένους λόγους και με άδεια από τη Διεύθυνση του σχολείου μπορεί να πάρει το παιδί του από το σχολείο εν ώρα σχολείου.
    • Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές απαγορεύεται να βγαίνουν έξω από την αίθουσά τους. Αν υπάρχει ιδιαίτερος και επιτακτικός λόγος, ο οποίος κρίνεται από τον εκπαιδευτικό που αυτήν την ώρα βρίσκεται στην τάξη, ζητούν την άδεια του εκπαιδευτικού και μεταβαίνουν στο μέρος αποστολής τους. Ο εκπαιδευτικός κρίνει εάν ο μαθητής πρέπει να ο συνοδευτεί ή όχι.
    • Οι μαθητές πρέπει να μετακινούνται από αίθουσα σε αίθουσα για τις ανάγκες του προγράμματος, με τάξη και χωρίς αργοπορία και να αποφεύγουν τις θορυβώδεις και ενοχλητικές εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
    • Δεν επιτρέπεται να φέρνουν οι μαθητές στο σχολείο κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά μέσα ή οτιδήποτε άλλο που δεν συνάδει με την ιδιότητα του μαθητή. Εάν διαπιστωθεί κάτι τέτοιο, κατάσχεται από το δάσκαλο ή τη Διεύθυνση και ειδοποιούνται οι γονείς.
    • Απαγορεύεται κάθε είδους φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση στους χώρους του σχολείου χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης. Η παράβαση αυτών των κανόνων ελέγχεται με ιδιαίτερη αυστηρότητα.
    • Όταν χτυπάει το κουδούνι για διάλλειμα, όλοι οι μαθητές, με ευθύνη του εκπαιδευτικού που δίδασκε την ώρα στην τάξη, βγαίνουν έξω στην αυλή.
    • Σε καμία περίπτωση δεν βγαίνουν έξω από την αυλή την ώρα του διαλείμματος, χωρίς τη συνοδεία κάποιου εκπαιδευτικού.
    • Σε καμία περίπτωση δεν σκαρφαλώνουν στα κάγκελα.
    • Κατεβαίνουν τιε σκάλες με προσοχή, όχι τρέχοντας, και πάντα από τη δεξιά πλευρά της.
    • Παραδίδουν σε εκπαιδευτικό ή στη Διεύθυνση οτιδήποτε βρουν που δεν τους ανήκει
    • Στο κυλικείο τηρείται σειρά προτεραιότητας. Απαγορεύονται τα σπρωξίματα και το σκαρφάλωμα στα παράθυρα για να εξυπηρετηθούν πρώτοι εις βάρος άλλων και κυρίως μαθητών μικρότερων τάξεων.
    • Η φοίτηση στο σχολείο είναι υποχρεωτική.
    • Όταν μαθητής απουσιάζει από το σχολείο, οι γονείς οφείλουν να ενημερώσουν τη Διεύθυνση.
    • Για οποιοδήποτε λόγο απουσίας μαθητή/μαθήτριας, υποχρεωτικά να προσκομίζεται στο σχολείο δικαιολογητικό για την απουσία (χαρτί γιατρού ή έγγραφη βεβαίωση γονέα).
    • Οι απουσίες των μαθητών καταγράφονται καθημερινά από τον εκπαιδευτικό της τάξης. Σε περίπτωση απουσίας δικαιολογητικού, οι απουσίες αυτές θα χαρακτηρίζονται αδικαιολόγητες. Αν ο αριθμός των αδικαιολόγητων απουσιών είναι μεγάλος, υπάρχει περίπτωση επανάληψης της τάξης.
    • Σε περίπτωση που γονέας επιθυμεί να πάρει το παιδί του νωρίτερα από το σχολείο, υποχρεωτικά καταθέτει έγγραφη αίτηση στη Διεύθυνση του σχολείου.
    • Οι μαθητές συμμετέχουν στις γιορτές, τις παρελάσεις, τις εκδηλώσεις, τις δραστηριότητες και τις εκδρομές του τμήματος και του Σχολείου.
    • Στο χώρο της βιβλιοθήκης οι μαθητές εφαρμόζουν τις υποδείξεις του υπεύθυνου και τους κανόνες της βιβλιοθήκης.
    • Στην αίθουσα της Πληροφορικής εφαρμόζουν τις υποδείξεις του υπεύθυνου και τους κανόνες του μαθήματος.
    • Οι μαθητές οφείλουν να τηρούν τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου.
    • Η συμμόρφωση στους κανόνες του σχολείου είναι θέμα πειθαρχίας.
    • Η σταδιακή προσαρμογή των παιδιών στους κανόνες πειθαρχίας αποτελεί μια από τις βασικές επιδιώξεις του σχολείου.
    • Η συμμόρφωση των μαθητών στους κανόνες πειθαρχίας απαιτεί την εφαρμογή παιδαγωγικών μέτρων.
    • Αν παρόλα αυτά, διαπιστωθεί ότι κάποιοι μαθητές παραβαίνουν τους κανόνες συμπεριφοράς και ότι με τη συμπεριφορά τους παρακωλύουν το έργο του σχολείου ή ότι η συμπεριφορά τους είναι επιζήμια για τους συμμαθητές τους, τότε είναι αναγκαίο να επιβληθούν κυρώσεις (ποινές), οι οποίες κλιμακώνονται ως εξής:
    • Παρατήρηση (αρχικά από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό και εάν δεν επιφέρει αποτέλεσμα, από τη Διεύθυνση)
    • Επίπληξη (αρχικά από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό και εάν δεν επιφέρει αποτέλεσμα, από τη Διεύθυνση)
    • Παρέμβαση από την «Ομάδα Διαχείρισης κρίσεων/ Παιδαγωγική Ομάδα» του σχολείου η οποία θα αποτελείται από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος, τον εκπαιδευτικό το Τ.Ε. του σχολείου, εκπαιδευτικούς με γνώσεις Ειδικής Αγωγής, τον Υποδιευθυντή και τη Διευθύντρια του σχολείου και τον εκπαιδευτικό ειδικότητας που στην ώρα του μαθήματός του παρουσιάστηκε η απρεπής συμπεριφορά μαθητή. Η ομάδα συνεδριάζει εκτάκτως όποτε παραστεί ανάγκη και συντονίζεται από τον Υποδιευθυντή του σχολείου.
    • Ενημέρωση γονέων- συνεργασία με γονείς.
    • Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων (ο Σύλλογος Διδασκόντων πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός. Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών, αλλά στο πρακτικό θα πρέπει να καταχωρίζονται οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Δεν επιτρέπεται η λευκή ψήφος, η δήλωση «παρών» ή η αδικαιολόγητη αποχή. Θα πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε προηγούμενες περιπτώσεις για το συγκεκριμένο μαθητή και αναλυτική αναφορά των κυρώσεων που επιβλήθηκαν πριν την υιοθέτηση της τελευταίας κατά σειρά κύρωσης. Θα πρέπει να τηρείται ειδική και επαρκής αιτιολόγηση ως προς την αναγκαιότητα της ποινής. Σε περίπτωση που με την ίδια απόφαση τιμωρούνται περισσότεροι του ενός μαθητή με την ίδια ποινή, η αιτιολογία θα πρέπει να διαχωρίζεται για τον κάθε μαθητή χωριστά)
    • Μη συμμετοχή σε εκδρομές, εκπαιδευτικές επισκέψεις, σχολικούς αγώνες, σχολική χορωδία (επιβάλλεται από Σύλλογο Διδασκόντων).
    • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος (επιβάλλεται από το Σύλλογο Διδασκόντων. Στο πρακτικό θα πρέπει να αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους εκτιμάται ότι ο συγκεκριμένος μαθητής θα ωφεληθεί από την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος. Η επιβολή της ποινής αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν θα πρέπει να ανακοινώνεται δημόσια, ώστε να αποφεύγεται, μεταξύ άλλων, η διαπόμπευση του μαθητή).
    • Ενημέρωση και συνεργασία με σχολικούς συμβούλους γενικής και ειδικής αγωγής
  • Αναζήτηση βοήθειας από φορείς (συμβουλευτικά κέντρα κ.τ.λ.)
    • ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ- Θα χρησιμοποιείται η πίσω σελίδα στον Ημερήσιο Έλεγχο.
    • ΤΗΡΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΩΝ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

Επιβραβεύσεις μαθητών – τάξεων

  • Βραβείο – Έπαινος τάξης (απονέμεται από τη Διεύθυνση κατά βούληση)
  • Βραβεία – Έπαινοι μαθητών (απονέμονται από τον εκπαιδευτικό κατά τη δική του βούληση)


Δικαιώματα και Υποχρεώσεις

  • Οι Εκπαιδευτικοί δικαιούνται σεβασμό από τους μαθητές.
  • Οι Εκπαιδευτικοί δικαιούνται σεβασμό από τους γονείς των μαθητών.
  • Οι Εκπαιδευτικοί δικαιούνται σεβασμό, δίκαιη και ισότιμη αντιμετώπιση από τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι Εκπαιδευτικοί δικαιούνται να ενημερώνονται για Εγκυκλίους και λοιπά έντυπα του Υπουργείου και άλλων φορέων.
  • Η συμπεριφορά των Εκπαιδευτικών οφείλει να συμβάλλει στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος.
  • Έχουν υποχρέωση να σέβονται τις ιδέες, τις απόψεις και τις προτάσεις των συναδέλφων.
  • Όταν έχουν άλλη άποψη, πρέπει να την υπερασπίζονται με επιχειρήματα. Σε κάθε περίπτωση υπερισχύει η άποψη που συγκεντρώνει την αποδοχή της πλειοψηφίας και αυτή ισχύει για τη σχολική μονάδα.
  • Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα έχουν ένα χώρο κοινής ευθύνης. Είναι απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ τους και η αλληλοενημέρωση για τους μαθητές του τμήματος.
  • Σε καμία περίπτωση δεν ¨μεταφέρουν¨ εκτός σχολείου τα όσα διαδραματίζονται σε αυτό, και κυρίως όσο αφορά σε μαθητές. Πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών, τη βαθμολογία στις εξετάσεις και γενικά για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
  • Οφείλουν νε ενημερώνονται και να τηρούν τα όσα προβλέπονται στη σχετική εκπαιδευτική νομοθεσία σχετικά με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητές τους (Αριθ.Φ.353.1/324/105657/Δ1).
  • Οφείλουν να είναι ενημερωμένοι για την οικογενειακή και κοινωνική κατάσταση των μαθητών του, ώστε να μπορούν να χειριστούν επιτυχώς διάφορες καταστάσεις που προκύπτουν με τους μαθητές.
  • Οφείλουν να καλλιεργούν και να ενθαρρύνουν ομαδικές συνεργασίες μαθητών.
  • Οφείλουν να κρατούν σταθερή στάση και επιμονή σε παραβίαση κανόνων από μαθητές.
  • Οφείλουν να διατηρούν ευταξία στην τάξη τους.
  • Οφείλουν να φροντίζουν ώστε να εισπράττουν οι μαθητές ότι αντιμετωπίζονται δίκαια σε σχέση με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους.
  • Η δίκαιη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού καθώς και ο παιδαγωγικός τρόπος επικοινωνίας εκπαιδευτικών - μαθητών είναι χρήσιμο να επιβεβαιώνεται καθημερινά στην πράξη και πρέπει να στηρίζεται στα εξής κυρίως στοιχεία:Οφείλουν να εξασφαλίζουν στην τάξη ένα αισθητικά ευχάριστο, καθαρό και περιποιημένο περιβάλλον.Οφείλουν να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές σε ζητήματα διατήρησης της καθαριότητας στην τάξη, στις τουαλέτες στην αυλή και γενικά σε όλους τους χώρους του σχολείου.
    • Στον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί απευθύνουν τις ερωτήσεις και δίνουν τις απαντήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος και γενικά στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τους μαθητές.
    • Στον τρόπο με τον οποίο βαθμολογούν και αξιολογούν τους μαθητές τους.
      • Στον τρόπο με τον οποίο εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται μέσα στην τάξη και στην αποφασιστικότητα με την οποία αντιμετωπίζουν δυσλειτουργίες.
      • Στη συχνότητα με την οποία καταφεύγουν στη Διεύθυνση του σχολείου για να αντιμετωπίσει προβλήματα που αναφύονται μέσα στην τάξη και τα οποία θα μπορούσαν να επιλύσουν οι ίδιοι.
  • Οφείλουν να ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών συστηματικά και προγραμματισμένα.
  • Σε περίπτωση που γονείς μαθητών δεν ανταποκρίνονται επανειλημμένα σε προσκλήσεις του εκπαιδευτικού για ενημέρωση, ενημερώνεται η Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι εκπαιδευτικοί είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των μαθητών στην τάξη, στο διάλλειμα, κατά την είσοδο και έξοδό τους από την τάξη, στις εκδηλώσεις και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις του σχολείου.
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή, ενημερώνουν από το πρώτο δεκάλεπτο της διδακτικής ώρας τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου. Διευκρινίσεις για τις οποίες (ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)):
    • Τακτικές συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων γίνονται ύστερα από πρόσκληση του προέδρου:
    • Πριν από την έναρξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους.
    • Στο τέλος κάθε τριμήνου
    • Στο τελευταίο δεκαήμερο του διδακτικού έτους.
    • Έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων συγκαλούνται για συγκεκριμένα θέματα:
    • Ύστερα από πρόσκληση του προέδρου και
  • Ύστερα από γραπτή αίτηση προς το Διευθυντή τουλάχιστον από το ένα τρίτο των μελών του συλλόγου, στην οποία αναγράφονται το θέμα ή τα θέματα και ο εισηγητής.
    • Δε συγκαλείται συνεδρίαση του συλλόγου, αν το θέμα ή τα θέματα που προτείνονται για συζήτηση ανήκουν, σύμφωνα με το νόμο, στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Διευθυντή ή άλλου σχολικού φορέα ή όταν δεν είναι σύννομα.
    • Για το χρόνο πραγματοποίησης των τακτικών συνεδριάσεων και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης τα μέλη λαμβάνουν γνώση δύο ημέρες τουλάχιστον πριν από την ημέρα σύγκλησης του συλλόγου σε συνεδρίαση. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με ανάρτηση της πρόσκλησης στον πίνακα ανακοινώσεων του διδακτικού προσωπικού του σχολείου.
    • Οι έκτακτες συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται και με προφορική ειδοποίηση, χωρίς τους περιορισμούς της προηγούμενης παραγράφου.
    • Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα.
    • Οι αποφάσεις του συλλόγου λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων και σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η άποψη με την οποία τάσσεται ο πρόεδρος. Όταν οι προτάσεις είναι περισσότερες και καμιά δε συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται ανάμεσα στις δυο επικρατέστερες. Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν. Η ψηφοφορία είναι φανερή. Μυστική ψηφοφορία διεξάγεται όταν προβλέπεται από σχετική διάταξη ή αποφασίζει ο Σύλλογος κατά πλειοψηφία.
    • Οι αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων λαμβάνονται πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, και υλοποιούνται με ευθύνη της Διεύθυνσης του σχολείου. Καταχωρούνται στο βιβλίο πράξεων του Συλλόγου και υπογράφονται υποχρεωτικά από τον πρόεδρο, το γραμματέα και τα παρόντα μέλη. Στην ίδια πράξη καταχωρούνται και οι απόψεις της μειοψηφίας, αν ζητηθεί. Ζητήματα τα οποία ρυθμίζονται από την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία δεν είναι επιτρεπτό να γίνονται θέματα συνεδρίασης του Συλλόγου των Διδασκόντων και ούτε να λαμβάνονται αποφάσεις αντίθετες με τις ρυθμίσεις αυτές.

 

Με τη λογική του παιδαγωγικά ορθού για τους μαθητές, η κατανομή τάξεων γίνεται με το εξής σκεπτικό:

  • Πρώτα επιλέγουν τμήμα οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να αναλάβουν για δεύτερη χρονιά το τμήμα που είχαν την προηγούμενη σχολική χρονιά, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας (μόνιμοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές).
  • Κατόπιν επιλέγουν τμήμα οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση στο σχολείο, έπειτα οι αποσπασμένοι σε αυτό και τέλος  οι αναπληρωτές.
  • Σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί στο σχολείο οι οποίοι και επιθυμούν το ίδιο τμήμα, τότε προτεραιότητα έχει εκείνος με τον περισσότερο χρόνο υπηρεσίας. Το κριτήριο αυτό αφορά εκπαιδευτικούς που ανήκουν στην ίδια κατηγορία σχέσης εργασίας (μόνιμοι, αποσπασμένοι, αναπληρωτές).
  • Σε περίπτωση ισοβαθμίας, αν δεν υπάρξει συμφωνία, γίνεται κλήρωση.


Για να επιτύχει το σχολείο τους στόχους του, χρειάζεται τη βοήθεια, την καλή συνεργασία και την καλή συνεννόηση με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας. Για το Σχολείο μας έχει πολύ μεγάλη σημασία η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους Γονείς και Κηδεμόνες των μαθητών μας και με το Σύλλογο Γονέων, γιατί η προσπάθεια του Σχολείου, ιδίως σε θέματα αγωγής και συμπεριφοράς, δεν μπορεί να ευδοκιμήσει χωρίς τη συμπαράσταση και βοήθεια των Γονέων και της οικογένειας. Οι Γονείς πρέπει να φροντίζουν για τη δημιουργία καλών σχέσεων με το Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου και να ανταποκρίνονται στις προσκλήσεις των Δασκάλων ή της Διεύθυνσης για κάθε θέμα που αφορά στο παιδί τους. Η θετική ή η αρνητική στάση του μαθητή για το σχολείο, διαμορφώνεται κατά πολύ από τη θετική ή αρνητική στάση των Γονέων προς το Σχολείο και το Δάσκαλο.

Ο σεβασμός και η τήρηση εκ μέρους των γονέων και κηδεμόνων των παρακάτω κανόνων του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου μας είναι προς αυτήν την κατεύθυνση:

  • Σύμφωνα με τη με αριθμ, 2368/Γ2/9-1-2007 Εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, «οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών και αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του.  Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους δασκάλους των τάξεων και μετά από άδεια της Διεύθυνσης του σχολείου».
  • Εάν χρειαστεί κάποιος γονέας να επισκεφθεί το σχολείο εν ώρα μαθημάτων, θα έρχεται μόνο από την πόρτα της αυλής που γίνεται η πρωινή προσευχή.
  • Η κεντρική πόρτα του σχολείου κλείνει 8:30 π.μ. και ανοίγει αμέσως μετά το κουδούνι για το μεσημεριανό σχόλασμα των μαθητών, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Για το λόγο αυτό, καλούνται οι γονείς, να μην συνωστίζονται στην κεντρική πόρτα πριν το χτύπημα του κουδουνιού. Για το τι ώρα σχολάνε τα παιδιά, υπάρχει ενημέρωση μέσω του Πρόγράμματός τους και μέσω των ανακοινώσεων του σχολείου. Ώρες λήξης μαθημάτων: 12:25, 1:15, 2:00, 2:40, 3:30.
  • Απαγορεύεται ρητά σε γονείς και σε μη προσωπικό του σχολείου να μπαίνουν σε αίθουσα διδασκαλίας.
  • Απαγορεύεται ρητά σε γονείς και κηδεμόνες να επιπλήττουν μαθητές του σχολείου μας εντός των χώρων του σχολείου. Τα παιδιά περνούν σημαντικό μέρος του χρόνου τους με τους συνομηλίκους τους, αναπτύσσουν κοινωνική συμπεριφορά και πρέπει να μάθουν να αντιμετωπίζουν τις συγκρούσεις που αναπόφευκτα προκύπτουν μεταξύ τους. Η συνήθεια των μεγάλων να εμπλέκονται στις διαφωνίες των παιδιών τα εμποδίζει να ωριμάσουν και να βρουν τρόπους επικοινωνίας. Όταν ο ενήλικας εμφανίζεται ως ο κατεξοχήν μεσολαβητής, δίνει στο παιδί να καταλάβει ότι δεν εμπιστεύεται πως μπορεί να τα καταφέρει μόνο του. Για κάποιο πολύ σοβαρό θέμα, ενημερώνουν τη Διεύθυνση του σχολείου.
  • Οι γονείς - κηδεμόνες εν ώρα λειτουργίας του Σχολείου μπορούν να επικοινωνούν με τα τέκνα τους κατόπιν ενημέρωσης και σχετικής άδεια της Διεύθυνσης του Σχολείου, και εφόσον υπάρχει συγκεκριμένος – αναγκαίος λόγος.
  • Σε καμία περίπτωση δεν παίρνουν μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς ενημέρωση και σχετική άδεια από τη Διευθύντρια του σχολείου.
  • Οφείλουν να ενημερώνουν από το πρωί τη Διεύθυνση του σχολείου σε περίπτωση απουσίας μαθητής λόγω ασθένειας ή άλλου λόγου.
  • Οφείλουν να φροντίζουν για την έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο (το πρωινό κουδούνι χτυπάει στις 8:10).
    • Οφείλουν να παραλαμβάνουν έγκαιρα τους μαθητές μετά το μεσημεριανό σχόλασμα. Υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού ή οτιδήποτε άλλο, όταν μαθητές περιμένουν μετά το σχόλασμα έξω από το σχολείο.
  • Οι γονείς και το κοινό εισέρχονται στο σχολείο μόνο στο χώρο του γραφείου της Διευθύντριας, όπου είναι και χώρος υποδοχής τους.
  • Απαγορεύεται ρητά σε γονείς να παραβρίσκονται εντός του διδακτηρίου κατά το διάστημα μετά το πρωινό κουδούνι (μετά την πρωινή προσευχή) έως και μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι για το σχόλασμα των μαθητών.
  • Η επικοινωνία με το κυλικείο μπορεί να γίνεται πριν την έναρξη ή μετά τη λήξη των μαθημάτων του σχολείου.
  • Μαθητής που θα έρχεται στην τάξη αφού οι υπόλοιποι μαθητές είναι ήδη μέσα, θα πηγαίνει στη Διεύθυνση και ανάλογα με την περίπτωση (συχνότητα περιστατικού) θα παραμένει στο γραφείο μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι.

   (Η παιδική χαρά που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ) . Σε περίπτωση που κάποιος γονέας δεν μπορεί για κάποιον λόγο να έρθει στην ώρα του, ενημερώνει έγκαιρα τη Διεύθυνση ή την Υποδιεύθυνση του σχολείου. Η ευθύνη για την ασφάλεια των μαθητών μετά τη λήξη των μαθημάτων, ανήκει αποκλειστικά στους γονείς. Για το λόγο αυτό οι γονείς και κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το πρόγραμμα των παιδιών και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.

  • Απαγορεύεται η στάθμευση των αυτοκινήτων των γονέων μέσα στο parking του σχολείου. Ο χώρος αυτός είναι αποκλειστικά για το εκπαιδευτικό προσωπικό. Υπάρχει ειδικός χώρος μέσα στο parking όπου μπορούν οι γονείς μπορούν να σταματήσουν το αυτοκίνητο για λίγο, με τις υποδείξεις των σχολικών τροχονόμων, μέχρι να αποβιβαστούν οι μαθητές και μετά να φύγουν για να έρθει ο επόμενος γονέας για τον ίδιο λόγο. Εάν κάποιος γονέας για κάποιο λόγο θέλει να σταθμεύσει το αυτοκίνητό του για να έρθει μέσα στο σχολείο, τότε θα πρέπει να αναζητήσει κάποιο χώρο έξω από το parking του σχολείου.
  • Δικαίωμα αναφαίρετο είναι η διαφωνία με κάποια πράξη ή απόφαση του σχολείου (εκπαιδευτικού ή Διεύθυνσης) που σχετίζεται με το τέκνο τους. Σε αυτήν την περίπτωση, οφείλουν νε έρθουν σε επαφή με τον εκπαιδευτικό και με τη Διεύθυνση του σχολείου για μια εμπεριστατωμένη συζήτηση και πληροφόρηση επί του θέματος.
  • Δεν μπορούν να απαιτούν αλλαγή τμήματος μαθητή. Η αλλαγή τμήματος μαθητή γίνεται μόνο για παιδαγωγικούς λόγους και μόνο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου.
  • Οφείλουν να προσκομίζουν έγκαιρα στο σχολείο Δελτία Υγείας, έγγραφα ή ό,τι άλλο τους ζητηθεί.
  • Οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για οτιδήποτε αφορά το τέκνο τους που πρέπει τυχόν να αντιμετωπιστεί εν ώρα σχολείου, όπως π.χ. αλλεργίες ή άλλο πρόβλημα υγείας.
  • Οφείλουν να συμμετέχουν στις προγραμματισμένες συναντήσεις με τον εκπαιδευτικό του τμήματος των παιδιών τους.
  • Oι γονείς αποφεύγουν να απασχολούν το διδακτικό προσωπικό άλλες ώρες, πέρα από τις προγραμματισμένες που ορίζει κάθε εκπαιδευτικός για το τμήμα του, γιατί έτσι οι δάσκαλοι αναγκάζονται να παραβλέψουν κάποια άλλη εργασία που έχουν αυτήν την ώρα (εποπτεία αυλής-διαδρόμων, προετοιμασία μαθήματος, διόρθωση γραπτών, κ.ά.). Ιδιαίτερα το πρωί, μετά την προσευχή, οι δάσκαλοι οφείλουν να συνοδεύσουν τα παιδιά στην τάξη και ν’ αρχίσουν το μάθημα ήρεμα και χωρίς καθυστέρηση.
  • Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων, οφείλουν να ενημερώνουν τη     Διεύθυνση του σχολείου σχετικά με την κηδεμονία του παιδιού, προσκομίζοντας και ανάλογο έγγραφο.
  • Να ελέγχουν αυστηρά ώστε να μη φέρνουν οι μαθητές στο σχολείο:

κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικές συσκευές, έντυπα και περιοδικά που δεν σχετίζονται με το σχολείο, παιχνίδια, μπάλες, κατοικίδια ζώα, αιχμηρά αντικείμενα και γενικά οτιδήποτε δε σχετίζεται με την εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Σε περίπτωση που γονέας έχει κάποιο ζήτημα που αφορά το παιδί του και σ’ αυτό εμπλέκονται συμμαθητές ή/και εκπαιδευτικός, η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:
  1. Ο γονέας ενημερώνει την Διεύθυνση για θέμα που έχει προκύψει
  2. Η Διεύθυνση του σχολείου ενημερώνει για το θέμα και την επίσκεψη του γονέα τον/την εκπαιδευτικό της τάξης του μαθητή και τυχόν της τάξης του μαθητή ο οποίος εμπλέκεται στο θέμα
  3. Ακολουθεί συνάντηση γονέα, εκπαιδευτικού και Διεύθυνσης
  4. Όπου κριθεί αναγκαίο, καλούνται στη συνάντηση και οι Εκπαιδευτικοί των Ειδικοτήτων
  5. Συγκαλείται ο Σύλλογος Διδασκόντων για ενημέρωση και απόφαση επί του θέματος
  6. Ενημερώνεται ο γονέας για τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων
  7. Συνάντηση εμπλεκομένων στο θέμα, αν κριθεί απαραίτητο και προταθεί από το σύλλογο διδασκόντων, με τον Σχολικό Σύμβουλο


  • Οι αρμοδιότητες, οι ευθύνες και τα καθήκοντά του Διευθυντή του σχολείου περιγράφονται και προβλέπονται από την εκπαιδευτική νομοθεσία. (ΦΕΚ 1340/2002 - Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002). Συγκεκριμένα (Άρθρο 29):
  • Καθήκοντα και αρμοδιότητες των Διευθυντών σε σχέση με το Σύλλογο των Διδασκόντων.
  • Ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας προσκαλεί τα μέλη του Συλλόγου στις συνεδριάσεις, στις οποίες και προεδρεύει. Καταρτίζει την ημερήσια διάταξη και εισηγείται ο ίδιος ή αναθέτει την εισήγηση θεμάτων σε άλλον εκπαιδευτικό.
  • Σε συνεδρίαση του Συλλόγου των Διδασκόντων εισηγείται την κατανομή των πρόσθετων εξωδιδακτικών εργασιών. Αξιοποιεί δημιουργικά τις δυνατότητες όλου του προσωπικού μέσα στο πλαίσιο των διακριτών ρόλων και αρμοδιοτήτων του.
  • Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες έχει την ευθύνη της σύνταξης του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.
  • Ενημερώνει το Σύλλογο των Διδασκόντων για το έργο της σχολικής επιτροπής. Μεριμνά μαζί με το Σύλλογο των Διδασκόντων για τη συντήρηση και λειτουργία των σχολικών εγκαταστάσεων καθώς και την προμήθεια των απαραίτητων εποπτικών μέσων διδασκαλίας.
  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Ενημερώνει το Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικών, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας ή αναθέτοντας την κάλυψη του κενού σε διαθέσιμο εκπαιδευτικό.
  • Είναι υπεύθυνος για τη διανομή των διδακτικών βιβλίων, σε συνεργασία με τον Υποδιευθυντή του σχολείου και τον ορισθέντα εκπαιδευτικό.
  • Σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καταρτίζει το πρόγραμμα ενημέρωσης των γονέων, το οποίο κοινοποιεί στο σύλλογο γονέων και τον οικείο Διευθυντή ή Προϊστάμενο Γραφείου Εκπαίδευσης.
  • Συνεργάζεται με τους διδάσκοντες για τον ορισμό των θεμάτων των εξετάσεων, ορίζει τους επιτηρητές και είναι υπεύθυνος για την τήρηση των σχετικών με τις εξετάσεις διατάξεων.
  • Παρέχει στους διδάσκοντες συγκεκριμένες οδηγίες για να ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης. Στις περιπτώσεις που διδάσκοντες δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά τους και οι προσπάθειες του μένουν χωρίς αποτέλεσμα, ενημερώνει σχετικά το Σύλλογο των Διδασκόντων, το διοικητικό του Προϊστάμενο και τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Εφόσον, παρ΄ όλα αυτά, δεν υπάρξει αποτέλεσμα, αναφέρεται γραπτά στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ή τον Προϊστάμενο του Γραφείου.
  • Ενημερώνεται για τους λόγους απουσίας του διδακτικού προσωπικού από το σχολείο και από τις συνεδριάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων και ενεργεί σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, όταν συντρέχει λόγος.
  • Είναι υπεύθυνος για την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας από όλους τους εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας για τη συμπλήρωση αυτή ενημερώνει άμεσα τον Προϊστάμενο Γραφείου ή το Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Επιπλέον η η Δ/νση:

  • Όταν απευθύνεται και επικοινωνεί με μαθητές, πρέπει να δείχνει αγάπη, φροντίδα, ενδιαφέρον
  • Δεν πρέπει να δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος για όσα γίνονται στο σχολείο ούτε να αμελεί να κάνει αισθητή την παρουσία της
  • Αποκλίσεις από τους κανόνες του σχολείου και γενικά τη σωστή μαθητική συμπεριφορά τις παρατηρεί, τις αντιμετωπίζει με παιδαγωγική ευθύνη, κάνει τις αναγκαίες υποδείξεις, ανακαλεί στην τάξη αυτούς που διέπραξαν παραπτώματα και, αν χρειαστεί, τους τιμωρεί
  • Οι παρατηρήσεις, οι υποδείξεις, η αποδοκιμασία πράξεων και φαινομένων ή ακόμη και η επιβολή ποινής εντάσσονται μέσα στα καθήκοντά της και απορρέουν από το ρόλο της
  • Η πρόσβαση των μαθητών στο Γραφείο της Διεύθυνσης πρέπει να γίνεται σχετικά άνετα. Η συζήτηση με τους μαθητές και η επικοινωνία μαζί τους πρέπει να γίνονται ελεύθερα αλλά και με τον πρέποντα σεβασμό εκ μέρους τους. Η επικοινωνία αυτή δε σημαίνει υιοθέτηση της απόλυτης ισοπέδωσης, η οποία αποδυναμώνει την παιδαγωγική λειτουργία του ρόλου της
  • Έχει τακτική επαφή με τους γονείς επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια
  • Ο Διευθυντής
  • Φροντίζει ώστε στην επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, τους γονείς, τους μαθητές και τα άλλα μέλη της σχολικής κοινότητας να εξασφαλίζει την "έντιμη" διοικητικά και παιδαγωγικά σχέση, να αναγνωρίζει και να κατοχυρώνει το ρόλο της κάθε πλευράς
  • Οφείλει να δημιουργεί κλίμα αμοιβαίας κατανόησης και εκτίμησης ανάμεσα σ αυτήν και τους εκπαιδευτικούς και να εξασφαλίζει τη συναίνεση και τη συνεργασία τους
  • Πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου να ικανοποιούν την ανάγκη για αναγνώριση της προσωπικότητας και της αξίας τους από το περιβάλλον. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν στη σχεδίαση και οργάνωση της εργασίας τους καθώς και στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν. Εξυπακούεται ότι η επικοινωνία πρέπει να είναι αμφίδρομη

Σύνδεση / Εγγραφή



Go to top